Mmorpg Oyunlarının İdeolojik Arka Planı Nedir?

0

Mmorpg oyunları hakkında öncelikle kısa bir bilgi vermek, sanırım yazıma başlamadan önce iyi olacaktır diye düşünüyorum. Wikipedia’dan alıntı yaparak tanımı şöyle yapalım:

MMORPG, çok sayıda oyuncunun bilgisayarlarından veya oyun konsollarından internete bağlanarak birlikte oynadığı, oyun esnasında çeşitli karakterlere büründüğü devasa video oyunlarına verilen isimdir..

Dünyada çok sayıda ve çeşitli türlerde oyunlarını barındıran bu oyun formatı, yukarıda da belirtildiği gibi pek çok insanı bir araya getirmekte ve genellikle ağırlık, çocuk yaştaki oyunculardan oluşmaktadır…Makalemde vurgulamak istediğim en önemli nokta şurasıdır: Bu oyunların yüzde doksanı çatışma mantığı üzerine kurulmaktadır. Bu çatışma mantığı, mmorpg oyunlarında level atlama sistemi üzerine bina edilince, ortaya daha vahim bir durum ortaya çıkmaktadır.

Görünüşte kimse tarafından bir zararının dokunduğu düşünülmez insanlar tarafından. Ancak gelecek yıllar için, bugünün nesilleri sürekli çatışma mantığı ile beslenirse, durumun vahametini hemen hemen anlayabildiğinizi görebiliyorum. Çatışma mantığı ile yetişen bir nesil, bundan sonra kendilerine gelebilecek şiddeti tetikleyici unsurlara karşı (kavga,dövüş,küfür gibi) durumlarda, bunlara karşı yine bunlarla karşılık verecektir. Bu da birbirini besleyen bir zincir gibi sürekli devam edecektir. İşte bundan veya buna benzer sebeplerden dolayı yetişen genç nesil, aklı başında olamamakta; olaylara akılcı bakamamakta ve olayların çözümünde en doğru bir biçimde karar verememektedir. Şimdi bu oyunların bazılarını, birkaç başlık altında inceleyelim ve sonuçlarını görelim:

user_knightonline

1-Knight Online:

Knight Online, MGame Corporation ve Noah System tarafından geliştirilmiş, çok oyunculu, devasa bir çevrimiçi rol yapma oyunudur. Dünyanın farklı bölgelerinde farklı şirketler tarafından ücretsiz (Free2Play) veya ücretli (Pay2Play) olarak hizmete sunulan Knight Online’ın toplamda seksenden fazla ülkede milyonlarca oyuncusu bulunmaktadır. (Kaynak)

Bu oyunda yine kitleler sürekli çatışma mantığı üzerine karakterlerini kurarak level atlamak için sürekli bir heves içerisindedir. Hırs yaptıkça çatışma mantığını daha çok benimsemekteler ve bu da hem psikolojik ve hem de sosyo-psikolojik durumlarını hezeyana uğratmaktadır

metin-2.

2-Metin 2

Metin2’nin konusu üç büyük imparatorluğun savaşını anlatan bir uzakdoğu hikâyesidir. İlk olarak sadece hayvan ve bitki hayatı vardı ve bir gök taşı gelip vahşi hayatı kırıp üç imparatorluğun sınırlarını çizdi. Oyunda amaç ise savaşarak kendini geliştirmektir. (Kaynak)

Son cümlede de belirtildiği gibi; Metin 2 gibi oyunların temel hedefi, kitlelerin psikolojisine savaşarak kendini geliştirme mantığını yerleştirmektir. Bu da sosyal anlamda gençlik içerisinde çok büyük sorunlara yol açmaktadır.

Mmorpg oyunlarına örnek oyunlarına örnek verebileceğimiz oyunların listesi şu şekildedir….:

World of Warcraft, Rappelz, DC Universe Online, Forsaken World, Maestia Online vs……

 

SONUÇ

Buna benzer oyunlardan pek çok sayıda örnek vermek mümkün. Bu yazımda sadece 2 tanesinin örneğini verdim. Bilinçli takipçilerime önerim bu tarz oyunlara karşı çocuklarını deyim yerindeyse “kaptıran” ya da kendileri bu oyunlara bağımlı olan kişilerin bu oyunları oynamalarını bırakmalarıdır. Çünkü kişi psikolojisini büyük bir kaosa sürükleyen bu tarz oyunlar, aynı zamanda  çok büyük vakitlerin kaybolmasına sebebiyet vermektedir….

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere…..

Bunları da Okursunuz Heralde Dimi :) Daha Fazla Yazı